söndag 27 maj 2012

Grattis Arlamannen!!

För att fira Arlamannens födelsedag hade vi denna vecka slumpat fram en tårta; josefines lyxiga gräddtårta. Men först skulle det bli mat, och slumpaknappen gav oss då couscous med räkor. Jag bestämde mig för att utmana mig själv den här kvällen genom att själv åta mig att skala räkorna, något som jag kan tycka är både lite halvt obehagligt och småläskigt. Det här med att vrida huvudet av ett litet rosa djur har aldrig riktigt känts som min grej. Jag upptäckte dock att det var mer min grej än vad jag hade trott, efter ett tag kändes det inte så mycket som att vrida huvudet av någonting utan mer som att, typ skala potatis. Så nu har jag kommit över den spärren också. Medan jag ägnade mig åt räkorna lagade Anneli tårta från grunden, egen tårtbotten och egen vaniljkräm, något man inte ägnar sig åt alltför ofta, iallafall inte vi.
Räkocouscousen fick ett riktigt fint mottagande av oss alla förutom från mig själv som ju inte är ett jättefan av räkor, även om övriga ingredienserna passade fint tillsammans. Arlamannen tyckte att det "var riktigt gott för att vara Arla" och Anneli tyckte att det var en "bra kombination av fräschhet och smör (det var mycket smör i rätten till samtligas glädje, eftersom vi gillar smör, framför allt Mr Arla). Anneli:
Lena:
Mr Arla:
Arlamannen:
Tårtan då? Jo den smakade så fint så, och lite extra poäng gav vi den kanske också för att den var gjord från grunden med mycket omsorg och arbete. Det smakade finemang. Den hemgjorda vaniljkrämen var en klar favorit hos mig. Anneli (tårtbakaren):
"Because I´m worth it" Arlamannen:
"Because I´m the birthday boy" Mr Arla:
Lena:
Anneli och mr Arla hade med sig ett paket till Arlamannen och i paketet låg passande nog ett matspel. Som vi såklart spelade. Arlamannen vann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar