lördag 14 juli 2012

Brunch

En kväll efter ännu en oerhört lyckad arlamiddag, slumpade vi fram hallonfylld pannkaka. Jag föreslog då att nästa arlakväll kunde omvandlas till en arlabrunch. Det ledde till att vi slumpade fram två rätter till, två rätter som vi kunde föreställa oss se på någon form av brunchbuffé. Smoothie med avokado och melon och smörrebröd med rostbiff och curryremoulad.
Och vad dricker man till en brunch, förutom smoothie? Jo då fyller man ett halvt glas med blodapelsinsjuice och fyller på med cava. Sedan lägger man i en isbit formad som en pusselbit.
Lena tillredde mycket fina smörrebröd. Jag fyllde Hemköpköpta pannkakor med fyllning
och tillsammans fick vi ihop smoothien.
En hel liten brunch blev det till slut:
Smörrebröden: Anneli: "Gott, jag blir inspirerad att göra mer smörrebröd, varför har jag inte gjort det tidigare?! Mr.Arla: "Den var riktigt smarrig." Lena:"Gott, jag vill göra ett smörrebrödsmedley." Arlamannen: "Lite besviken på curryremouladen, lite majonnäs hade gjort den krämigare.
Pannkakorna: Anneli: "Det här var den tråkigaste rätten, det kanske hade varit godare om man hade lagat pannkakorna själv, men nä... Mr.Arla: "Ingen höjdare, snarare ett fiasko, och jag är snäll när jag ger den": Lena: "Rätt gott, men jag skulle inte göra det igen: Arlamannen: Smoothien: Alla: "Den var inte dum!" Lena: "Roligt alternativ till mer traditionella smoothiefrukter, den var fräsch och en rolig kombination, den gör jag gärna igen. Arlamannen: Anneli: Mr.Arla: "Trevlig och annorlunda, inte så söt." Under brunchen snackade vi om ditten och datten, bland annat om filmen Powerpointmannen. Vi konstaterade också att det var roligt med en lite annorlunda arlatillställning. Och Lena drömde sig bort till framtida brunchdrinkar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar