söndag 12 augusti 2012

OS och vardagsmat

Dags för arlakväll igen efter några veckors semesteruppehåll och jag och Anneli tog oss an två väldigt lata rätter broccolipasta med skinka och till efterrätt ris a la malta med äpple. Med lata rätter menar vi extremt lättlagade, där vi fann oss själva stundvis ganska sysslolösa i köket. Till på köpet hade jag råkat göra det ännu mer lättlagat eftersom jag emot Arlas instruktioner råkat köpa färdigstrimlad skinka. Som ni ser på kortet ser jag lite skamsen ut över detta.
Broccolipastan visade sig vara en halvtrist vardagsrätt som i och för sig ingen av oss tyckte var direkt äcklig, men inte heller skulle kunna tänka sig att göra igen. Det hela hade gärna fått vara lite mer smakrikt tyckte vi. Anneli: Lena: Mr Arla: Arlamannen:
Efter maten tog oss Anneli och jag an den lika lättlagade efterrätten. I och för sig hade vi kunnat vara ambitiösa och koka egen risgrynsgröt, men det var vi inte utan felix korv-gröt fick gott duga. Korvgröten blandade vi med grädde och vaniljsocker och i detta hälldes äppeltärningar som blandats med ingefära och socker. Efterrätten var god men inte fantastisk tyckte vi alla. Själv tyckte jag bättre om ris a la malta med nötter som vi gjort på en tidigare arlakväll, även om denna variant inte var fy skam den heller. Anneli: Lena: Mr Arla: Arlamannen:
Resten av kvällen ägnade arlamännen åt att se på och prata om OS medan Anneli och jag slumpade fram nya arlarecept och funderade över hur man kan tycka att det är fullt så roligt att just se på och prata om OS. Och så vann Usain Bolt ännu ett lopp, grattis Jamaica.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar